Rośnie ruch na Jedwabnym Szlaku
Jak Polska może wykorzystać nowy kierunek transportu?
W 2020 roku na kolejowym Nowym Jedwabnym Szlaku przewieziono w obu kierunkach ponad 550 tys. TEU, o 65 proc. więcej niż w 2019 roku. – 94 proc. ładunków przejechało przez Małaszewicze – zaznacza prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz.
Wykazuje, że prognozowany jest w kolejnych latach szybki wzrost przewozów na NJS. – Dlatego zdolność przeładunkowa Małaszewicz z 14 par pociągów po szerokim torze na dobę musi być zwiększona do 55 par pociągów w 2027 roku – stwierdza prezes PKP Cargo.
Duże firmy spedycyjne regularnie korzystają z blokowych pociągów z Chin do Europy. Wysyłają je m.in. DB...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta