Jaka przyszłość czeka rynek kontenerowy
Pandemia nie wpłynie na długofalowy rozwój transportu morskiego. Polskie porty przygotowują głębokowodne terminale kontenerowe.
W 2020 roku światowe przeładunki kontenerów zmalały o 3 proc. w stosunku do 2019 roku, do 775 mln TEU. Na Bałtyku średni spadek wyniósł 4,7 proc. Zatem ostateczne wyniki nie były tak złe, jak można było obawiać się jeszcze w maju 2020 roku. Po pierwszej fali pandemii i zamrożenia światowej gospodarki spadki przewozów przekroczyły 10 proc. Przestraszeni armatorzy wycofali z ruchu część statków, akurat w momencie, gdy popyt odbił, a sieci handlowe i przemysł robiły zapasy.
Rekordowe ceny i braki
Przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki Marek Tarczyński wskazuje, że spedytorzy muszą zmagać się ze szczytem cenowym, ponieważ stawki wzrosły w krótkim czasie trzy–czterokrotnie. – Nie mają one uzasadnienia w popycie na usługi przewozowe, a w podaży kontenerowców, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta