Mniej handlu w galeriach
Mieszkania, biura, rozrywka. To wszystko wejdzie na teren części centrów handlowych. Bez zmian grozi im upadek.
Centra handlowe nowej generacji muszą oferować dużo więcej niż półki z towarem, inaczej znikną z powierzchni ziemi. Trend przekształceń galerii przybiera na sile.
Ambitne plany ma Atrium, firma, do której należy w Polsce 12 centrów – w Warszawie, Wrocławiu, Bydgoszczy, Białymstoku, Toruniu, Szczecinie, w Pile i Płocku. – Portfolio tworzą zarówno takie obiekty, jak Domy Towarowe Wars Sawa Junior – jedno z pierwszych centrów handlowych w Polsce, jak i znacznie młodsze, jak Focus w Bydgoszczy otwarty w 2008 r. – mówi Graham Kilbane, dyrektor z Atrium Group.
Dodaje, że firma ma projekty „dodawania budynków mieszkalnych i komercyjnych na posiadanych wolnych gruntach sąsiadujących z centrami – jeśli tylko pozwala na to plan zagospodarowania". A jeśli plan ma ponad dziesięć lat, firma chce rozpocząć proces jego zmiany.
Dodawanie funkcji
Graham Kilbane podkreśla, że Atrium nie planuje wyburzać obiektów handlowych. – Naszym celem jest ich transformacja w kierunku wielofunkcyjnych centrów dzielnicowych poprzez dodanie nowych funkcji mieszkalnych, biurowych czy rozrywkowych – zaznacza. – Nowoczesna technologia pozwala dodawać prefabrykowane jednostki nad centrami handlowymi bez zakłócania ich pracy. Polska jest liderem takich rozwiązań technologicznych – podkreśla.
Atrium powołało nową linię biznesową...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta