ESG to nie jest przejściowa moda
Choć firmy nie mogą liczyć na to, że dbałość o ochronę środowiska, odpowiedzialność społeczna i właściwy ład korporacyjny zagwarantują im sukces, to mogą być pewne, że lekceważenie tych kwestii narazi je na spore kłopoty.
Zainteresowanie kwestiami ESG, czyli ochroną środowiska, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym, wynika m.in. z mody, ale jego efektem będą trwałe zmiany w biznesie – zgadzali się uczestnicy panelu „Czynniki ESG – zrównoważony wzrost biznesu".
Jak zwracała uwagę Dorota Macieja, członkini zarządu PZU Życie, zainteresowanie ESG przypomina trochę bańkę internetową z lat 2000–2001, gdy już sama zapowiedź wejścia w internet podbijała wyceny spółek.
Musiały upłynąć lata, zanim firmy i inwestorzy odkryli faktyczne korzyści z działalności online. Podobnie może być z ESG – wpisanie tych działań na sztandary pomaga w biznesie, jednak samo z siebie nie zagwarantuje sukcesu. Z pewnością jednak firmom, które uwzględniają ESG w swoich strategiach i działaniach, będzie o ten sukces łatwiej. Grupa PZU w ramach nowej strategii na lata 2021–2024 po raz pierwszy wdrożyła też strategię ESG.
Z porównaniem dzisiejszego zainteresowania ESG do dawnej internetowej hossy zgadzał się Wojciech Hann, prezes Banku Ochrony Środowiska,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta