Katowice postawiły na e-sport
„Wyróżnij się albo zgiń" to nie tylko tytuł inspirującej książki autorstwa Jacka Trouta, ale także jedna z fundamentalnych zasad marketingu – zarówno konsumenckiego, jak i samorządowego. Miasta, od początku istnienia, zawsze rywalizowały ze sobą w wielu obszarach. MATERIAŁ PRZYGOTOWANY PRZEZ MIASTO KATOWICE
Tak dzieje się także dziś i to na każdym poziomie – globalnym, regionalnym i lokalnym. Samorządowcy konkurują w zakresie przyciągania nowych inwestorów, mieszkańców, pozyskiwania środków unijnych czy wydarzeń przykuwających ogólnokrajową czy globalną publikę. Takie działania mają trzy zasadnicze cele.
– Po pierwsze, jest to trwałe podnoszenie jakości życia w mieście, m.in. poprzez zwiększoną podaż atrakcyjnych miejsc pracy, budowę nowych mieszkań czy też rozwój oferty branży przemysłu czasu wolnego. Po drugie, prowadząc takie działania, jako samorządowcy, zmierzamy do długofalowego zwiększania dochodów budżetowych, których źródłem są m.in. udział w podatkach PIT i CIT czy też podatki od nieruchomości. Trzecim celem jest natomiast wzmacnianie wartości wizerunkowej miasta i możliwość wyróżnienia się na tle innych, bo w dzisiejszym świecie nie ma miejsca na szarzyznę i przeciętność – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
I przypomina, że budowanie marki i wizerunku miasta to nie są procesy, które odbywają się z dnia na dzień. – To żmudna praca realizowana krok za krokiem. Choć bez wątpienia trzeba przyznać, że w przypadku takich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta