Używane auta można bezpiecznie kupować już także przez internet
Rozwój e-commerce jest dziś najważniejszym trendem w sprzedaży i odkupie samochodów na rynku wtórnym. Choć w Polsce dopiero zaczynamy się z nim oswajać, firmy handlujące autami nie mogą sobie pozwolić na jego pomijanie.
Na motoryzacyjnym rynku wtórnym rozkręca się internetowa sprzedaż aut. Wirtualne salony oferują zarówno sieci autokomisów, importerzy nowych samochodów, jak i powołane do tego celu platformy e-commerce. I choć udział takiego kanału prawdopodobnie jeszcze długo nie będzie w stanie zagrozić tradycyjnej formie sprzedaży, przynajmniej w polskich warunkach, to firmy działające na rynku wtórnym nie mogą sobie pozwolić na jego pomijanie.
Bo skoro w sieci zamawia się meble czy wycieczki dookoła świata, to czemu nie można byłoby kupować w ten sposób samochodów? Już z badania EY Automotive Survey 2019 wynikało, że ponad jedna trzecia polskich kierowców rozważałaby zakup nowego samochodu online. Jednak internetową sprzedaż samochodów rozkręciła dopiero pandemia. Jak informował Europejski Fundusz Leasingowy, w ubiegłym roku co drugi przedsiębiorca z sektora małych i średnich przedsiębiorstw był zainteresowany całkowicie zdalnym procesem zakupu nowego auta. Teraz konsumenci zaczynają kupować w ten sposób samochody używane.
Obiecujący biznes
Według analityków platformy Spotawheel rozwój e-commerce jest obecnie najważniejszym trendem w zakresie sprzedaży i odkupu aut na rynku wtórnym. Zdaniem Radosława Grzeli, dyrektora zarządzającego Spotawheel w Polsce, tradycyjny model sprzedaży opierający się na salonach, showroomach i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta