Korzyści ze społecznej odpowiedzialności
Czynności zgodne z doktryną CSR, które przy okazji wywierają pozytywny wpływ na wizerunek firmy, pozwolą odliczyć podatek od towarów i usług.
Idea społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) polega na wspieraniu rozwoju lokalnych społeczności przez podejmowanie przejrzystych oraz etycznych działań. CSR opiera się na zarządzaniu przedsiębiorstwem w taki sposób, by dzięki świadomym, zrównoważonym działaniom zorientowanym nie tylko na zysk finansowy i aspekty ekonomiczne, ale przy uwzględnieniu potrzeb i wymagań szeroko pojętych interesów społecznych w otoczeniu firmy, przedsiębiorstwo wywierało pozytywny wpływ w takich obszarach jak prawa człowieka, prawa pracownicze, konsumenckie, ochrona środowiska czy edukacja i kultura.
Większa liczba podatników zauważa również pozytywny wpływ CSR na rozwój marki, łącząc pożyteczne działanie z zyskiem. Z tego też powodu warto zapoznać się z zasadami odliczenia VAT od wydatków na CSR oraz poglądem organów podatkowych na tę kwestię.
W myśl art. 86 ust. 1 ustawy o VAT w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta