Polskie sklepy ruszyły na chińskie święto
Coraz więcej sprzedawców, i to nie tylko internetowych, szykuje promocje na obchodzony 11 listopada Dzień Singla. Jak widać, moda z Chin przyjmuje się też u nas.
Dzień Singla to święto od początku wymyślone i prowadzone przez chiński koncern Alibaba, prowadzący wiele platform internetowych jak Taobao, Tmall czy AliExpress. Choć to twór wyłącznie marketingowy, to jest już globalnym fenomenem – kulturowym i biznesowym. Prawdopodobnie święto zostało wymyślone na początku lat 90. na fali zmian demograficznych i rosnącej liczby osób żyjących w pojedynkę. Ale jako festiwal zakupowy pod hasłem celebrowania stanu wolnego zrodziło się w 2008 r. i od tego czasu z roku na rok nabiera impetu.
Rok temu z tej okazji chińskie serwisy zanotowały w sumie 139 mld dol. sprzedaży (mowa o całym festiwalu, w przypadku niektórych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta