Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polskie sklepy ruszyły na chińskie święto

08 listopada 2022 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
Chińczycy eksportują w świat także świętowanie Dnia Singla
autor zdjęcia: Qilai Shen / Bloomberg
źródło: Rzeczpospolita
Chińczycy eksportują w świat także świętowanie Dnia Singla

Coraz więcej sprzedawców, i to nie tylko internetowych, szykuje promocje na obchodzony 11 listopada Dzień Singla. Jak widać, moda z Chin przyjmuje się też u nas.

Dzień Singla to święto od początku wymyślone i prowadzone przez chiński koncern Alibaba, prowadzący wiele platform internetowych jak Taobao, Tmall czy AliExpress. Choć to twór wyłącznie marketingowy, to jest już globalnym fenomenem – kulturowym i biznesowym. Prawdopodobnie święto zostało wymyślone na początku lat 90. na fali zmian demograficznych i rosnącej liczby osób żyjących w pojedynkę. Ale jako festiwal zakupowy pod hasłem celebrowania stanu wolnego zrodziło się w 2008 r. i od tego czasu z roku na rok nabiera impetu.

Rok temu z tej okazji chińskie serwisy zanotowały w sumie 139 mld dol. sprzedaży (mowa o całym festiwalu, w przypadku niektórych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12415

Wydanie: 12415

Spis treści
Zamów abonament