Jak skutecznie budować satysfakcję klientów
Doświadczenie i zadowolenie klientów to baza, na której powinny się opierać działania firm. Tylko w ten sposób możliwe jest zbudowanie zaufania i trwałych relacji. Z takiego założenia wyszedł PZU, który jako lider rynku dzieli się wiedzą i zachęca firmy różnych branż do prowadzenia działań budujących satysfakcję klientów.
29 września opublikowano raport PZU „Customer Experience – z klientem na dobre i złe”. Znalazły się w nim wyniki badań, analizy środowiska cyfrowego oraz opinie ekspertów. Największy polski ubezpieczyciel łączy spojrzenie klientów z komentarzami i praktykami przedstawicieli biznesu. Dzieli się także wiedzą ułatwiającą firmom lepsze zrozumienie potrzeb klientów i podejmowanie trafnych decyzji. Z raportu dowiemy się, od czego zależy satysfakcja klienta, co ją podnosi, a co obniża oraz na co zwrócić uwagę, aby budować dobre relacje.
Po pierwsze, satysfakcja
– Opracowaliśmy nowy dokument, w którym holistycznie przyglądamy się doświadczeniom klientów ośmiu wiodących branż usługowych podczas całej ich ścieżki – od poszukiwania informacji o usłudze, przez zakup, korzystanie z niej, po rezygnację. Dlaczego to takie ważne? Bo na każdym etapie ścieżki klienci mają inne potrzeby i doświadczenia. Z badań wynika, że najwyższy poziom satysfakcji obserwujemy podczas zakupu usługi i na początku korzystania z niej (77 proc.)....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta