Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak skutecznie budować satysfakcję klientów

08 listopada 2022 | Rzeczpospolita Cyfrowa | rp.pl
W dokumencie PZU znajdują się wskazówki, jak budować proces obsługi na każdym etapie ścieżki klienta, a także informacje o tym, co może wywołać jego niezadowolenie.
autor zdjęcia: AdobeStock
źródło: Rzeczpospolita
W dokumencie PZU znajdują się wskazówki, jak budować proces obsługi na każdym etapie ścieżki klienta, a także informacje o tym, co może wywołać jego niezadowolenie.

Doświadczenie i zadowolenie klientów to baza, na której powinny się opierać działania firm. Tylko w ten sposób możliwe jest zbudowanie zaufania i trwałych relacji. Z takiego założenia wyszedł PZU, który jako lider rynku dzieli się wiedzą i zachęca firmy różnych branż do prowadzenia działań budujących satysfakcję klientów.

29 września opublikowano raport PZU „Customer Experience – z klientem na dobre i złe”. Znalazły się w nim wyniki badań, analizy środowiska cyfrowego oraz opinie ekspertów. Największy polski ubezpieczyciel łączy spojrzenie klientów z komentarzami i praktykami przedstawicieli biznesu. Dzieli się także wiedzą ułatwiającą firmom lepsze zrozumienie potrzeb klientów i podejmowanie trafnych decyzji. Z raportu dowiemy się, od czego zależy satysfakcja klienta, co ją podnosi, a co obniża oraz na co zwrócić uwagę, aby budować dobre relacje.

Po pierwsze, satysfakcja

– Opracowaliśmy nowy dokument, w którym holistycznie przyglądamy się doświadczeniom klientów ośmiu wiodących branż usługowych podczas całej ich ścieżki – od poszukiwania informacji o usłudze, przez zakup, korzystanie z niej, po rezygnację. Dlaczego to takie ważne? Bo na każdym etapie ścieżki klienci mają inne potrzeby i doświadczenia. Z badań wynika, że najwyższy poziom satysfakcji obserwujemy podczas zakupu usługi i na początku korzystania z niej (77 proc.)....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12415

Wydanie: 12415

Spis treści
Zamów abonament