Rynek reklamy zwalnia tempo
Tylko o 3,4 proc., do prawie 12,6 mld zł, urosły w 2022 roku wydatki na reklamę w Polsce – szacuje GroupM. 2023 rok może przynieść spowolnienie w branży zależnej od gospodarczej koniunktury.
Telewizja pod presją internetu oraz szybko odrabiające pandemiczne straty firmy reklamy zewnętrznej i kina – tak w skrócie wyglądał 2022 rok na rynku reklamy w Polsce. Jako pierwsi publikujemy w „Rzeczpospolitej” liczbowe dane podsumowujące czas nacechowany wojną w Ukrainie i osłabieniem gospodarki światowej, przygotowane przez mediową sieć GroupM.
Internet się umocnił
Na prawie 12,6 mld zł szacuje w 2022 r. wartość polskiego rynku reklamy GroupM, jedna z największych sieci mediowych działających m.in. w naszym kraju obok Publicis Groupe. Według wyliczeń specjalistów GroupM, w minionym roku reklamodawcy mogli zostawić w mediach o 3,4 proc. więcej niż w 2021 roku.
Medium o największych wpływach, istotnie przewyższających już niedawnego lidera – telewizję – jest internet. Według GroupM reklamodawcy zostawili w sieci prawie 6,3 mld zł, czyli o 4,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki na reklamę w telewizji były niemal takie jak w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta