Reklama w internecie: reguły dla wszystkich
Serwisy społecznościowe, platformy e-commerce i sewisy online, które pośredniczą m.in. w rezerwacjach, czekają nowe obowiązki.
Jesteśmy świadkami powstania bezprecedensowych regulacji sektorowych dla firm prowadzących działalność tzw. pośrednictwa w internecie, czyli takich, które umożliwiają dostęp do treści umieszczanych w internecie przez innych użytkowników. Grupą objętą największym zakresem nowych regulacji będą platformy internetowe, jak również ich podgrupa nazwana bardzo dużymi platformami internetowymi oraz dodatkowo wyodrębniona grupa bardzo dużych wyszukiwarek internetowych. Bardzo duże platformy i wyszukiwarki to takie, których miesięczna liczba aktywnych odbiorców, obliczona jako średnia za okres sześciu miesięcy, osiągnie 45 mln osób w UE, co odpowiada 10 proc. populacji UE.
Unia Europejska przygotowała nowe rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady zwane aktem o usługach cyfrowych, które w pełni będzie bezpośrednio obowiązywało we wszystkich państwach członkowskich UE od 17 lutego 2024 r.
Podstawowym celem aktu o usługach cyfrowych jest stworzenie ram prawnych dla zwalczania nielegalnych treści w internecie (w tym nielegalnych produktów i usług) oraz treści, które nie są wprawdzie nielegalne, ale mogą być uznane za szkodliwe. Akt ma też wprowadzić nowe regulacje w zakresie reklamy internetowej na poziomie ogólnounijnym. Ma obowiązywać nie tylko podmioty z siedzibą w UE, ale także spoza, w tym z USA i Azji – jeśli oferują usługi co najmniej w jednym państwie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta