Rynek motoryzacyjny w 2022 roku w raporcie OTOMOTO
W przypadku samochodów używanych w 2022 roku ceny wzrosły średnio o 26 proc. Najwyraźniejsze zwyżki widać w segmencie samochodów pięcio-, dziesięcioletnich – mówi Agnieszka Czajka, General Manager OTOMOTO
Do użytkowników trafia właśnie coroczny raport OTOMOTO podsumowujący preferencje kierowców w Polsce oraz trendy na rynku, wynikające z analizy danych statystycznych platformy. Jaki był według tych danych rok 2022 w Polsce?
Miniony rok był inny, niż przewidywały to prognozy z 2021 roku, według których po pandemii zaczęliśmy w końcu wychodzić na prostą. Sytuacja geopolityczna i wojna w Ukrainie zdeterminowały obraz rynku – nie tylko w kontekście dostępności samochodów, ale także decyzji często dyktowanych sytuacją ekonomiczną kupujących. W niemal całej Europie spadła liczba rejestracji samochodów nowych – a to naturalnie przekłada się na spadek podaży samochodów używanych. Zmiany na rynku w 2022 roku odczuli jednak wszyscy kierowcy – nie tylko ci poszukujący nowego samochodu – wzrost cen paliwa znacząco przełożył się na koszty użytkowania pojazdów na co dzień.
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów w ubiegłym roku rynek pojazdów nowych w Unii Europejskiej skurczył się o 4,6 proc. Co na to wpłynęło? Jak radził sobie cały rynek europejski w 2022 roku?
W 2022 roku, a szczególnie w pierwszej jego połowie, rynek mierzył się z dużymi opóźnieniami w podaży samochodów nowych – przerwy w dostawach części produkowanych m.in. w Ukrainie przełożyły się na opóźnienia realizacji ofert i wzrost cen...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta