Zakupy coraz częściej na TikToku i Instagramie
Mniejsze serwisy ostro podgryzają pozycję Facebooka czy Instagrama – najszybciej zyskuje TikTok. Media społecznościowe są coraz większym zagrożeniem dla platform zakupowych.
Serwisy społecznościowe to od lat jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku internetowego. Jednocześnie zmienia się on w bardzo szybkim tempie. Pokazuje to badanie agencji Zymetria dla BrandLift, które „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza.
Polacy wciąż za ulubione serwisy uważają Facebook i Instagram, ale oba najszybciej tracą wskazania w tym zakresie. Podobnie wypadają w zakresie intensywności korzystania w porównaniu z poprzednią edycją z 2019 r. Facebook spadł z 6,5 do 5,5 wejść dziennie, a Instagram z 5,4 na 4,2.
Jednocześnie zyskują mniejsze serwisy jak Snapchat czy Twitter, jednak zdecydowanym liderem wzrostu jest Tik Tok. Teraz jako ulubionego wskazuje go już 8 proc. Polaków, a średnio użytkownicy wchodzą nań 3,7 razy dziennie wobec 0,7 w 2019 r.
Nie tylko filmiki
Taka zmiana przekłada się także na częstotliwość korzystania z serwisów nie tylko w celu korzystania z rozrywki, ale także robienia zakupów.
– W ciągu ostatnich trzech lat wzrosło zainteresowanie kupowaniem za pomocą mediów społecznościowych, a także zmieniło się ich konsumowanie. Na popularności zyskały nowe platformy, jak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta