TikTok podgryza Facebooka
Portale społecznościowe to nie tylko żartobliwe filmiki czy zdjęcia celebrytów, ale też coraz potężniejszy biznes. Nie tylko reklamowy, ale i zakupowy.
Takie serwisy to już ogromny gracz rynkowy – z Facebooka korzysta nawet 20 mln Polaków, YouTube dociera do ponad 26 mln odbiorców. Badanie Zymetrii dla BrandLift pokazuje jednak, że z czołowych serwisów – także z Instagrama – Polacy korzystają coraz rzadziej, a zyskują mniejsi gracze, z TikTokiem na czele.
– Konsumenci coraz chętniej korzystają z tego medium i obserwują swoich idoli. Dwie na pięć osób dokonało już zakupu za pośrednictwem TikToka – mówi Karina Hertel, partner zarządzający BrandLift. Z kolei prawie połowa badanych zakupiła produkty za pomocą Instagrama.
– Social media budują zasięg i zaangażowanie, są szansą na szybkie pozyskanie nowych odbiorców i klientów – mówi Katarzyna Manios, senior business consultant Unity Group.
Siła serwisów społecznościowych, zwłaszcza wśród najmłodszych użytkowników, ma też inne źródło – dwukrotnie wzrosła liczba osób, które korzystają z rekomendacji influencerów.