Romans w biurze z perspektywy pracodawcy
Kiedy relacja intymna pomiędzy pracownikami w firmie może prowadzić do konfliktu interesów?
Kwestia relacji prywatnych w pracy, w tym relacji intymnych, jest złożona i budzi kontrowersje. Opiera się na relacji między różnymi wartościami prawnie chronionymi – dobrach osobistych i prywatności pracownika oraz dobra i interesu pracodawcy. Romans w pracy może i nierzadko negatywnie wpływa na pracę i dobro zakładu pracy, zwłaszcza gdy prowadzi do powstania konfliktu interesów. Pracodawcy często zastanawiają się, czy mogą i czy powinni pozyskiwać wiedzę o prywatnych relacjach o charakterze intymnym swoich pracowników oraz ewentualnie na nie reagować. Uważamy, że stosowne i wyważone działanie pracodawców jest uzasadnione.
Potencjalny wpływ intymnej relacji prywatnej na aspekty służbowe, np. decyzyjność co do awansów czy podwyżek, sprawia, że pracodawca może i powinien wiedzieć o tej relacji. Jeśli zaangażowani pracownicy sami o tym nie poinformują, na temat ich relacji mogą krążyć plotki, które pracodawca powinien wyjaśnić wewnętrznie w ramach procedury wyjaśniania potencjalnych nieprawidłowości.
To na pracodawcy spoczywa ryzyko gospodarcze prowadzonej działalności. Zignorowanie wpływu relacji prywatnych pracowników potencjalnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta