Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Autem elektrycznym za koło podbiegunowe

14 marca 2023 | Ekonomia i rynek | Martin Śliwa
Elektryczne Porsche Taycan bardzo dobrze poradziło sobie w zimowych warunkach. Zużycie energii było ok. 10 proc. większe niż w letniej aurze
autor zdjęcia: ALBERT WARNER
źródło: Rzeczpospolita
Elektryczne Porsche Taycan bardzo dobrze poradziło sobie w zimowych warunkach. Zużycie energii było ok. 10 proc. większe niż w letniej aurze

Wokół elektromobilności wciąż krąży wiele mitów. Jeden z nich dotyczy jazdy w zimowych warunkach. Sprawdzamy, jak zima ogranicza zasięg.

Laponia, gdzieś za kołem podbiegunowym. Chociaż zza szyby tego nie widać, bo świeci słońce, a niebo jest niesamowicie niebieskie, termometr wskazuje minus 15 stopni Celsjusza. Po wyjściu z auta też nie czuć jakoś tak bardzo mrozu. Dookoła pełno białego puchu, ani żywego ducha i jedyne, co słychać, to zgrzytanie śniegu pod butami. Idealne miejsce do sprawdzenia, jak elektryczne auta radzą sobie lub nie w zimowych warunkach. Nie czarujmy się, oczywiste jest, że elektryk zimą będzie zużywał więcej energii niż latem ze względu na konieczność ogrzania wnętrza i samego akumulatora. Ale czy powinniśmy się tym szczególnie martwić, czy zima mocno ogranicza zasięg?

Trudne warunki

Postanowiłem sprawdzić, jak samochód elektryczny spisuje się w naprawdę...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12520

Wydanie: 12520

Spis treści
Zamów abonament