Skarbówka akceptuje już faktury z Facebooka
Przedsiębiorca może rozliczyć w podatkowych kosztach wydatki na reklamę w serwisie społecznościowym. Formalności nie są w tej sprawie najważniejsze.
Fiskus zmienia stare, niekorzystne dla przedsiębiorców interpretacje w sprawie reklam na Facebooku. Przyznaje, że jeśli wydatki są związane z działalnością, to braki formalne faktury nie wykluczają rozliczenia ich w kosztach.
Dlaczego wcześniej je kwestionował? – Dlatego że na fakturach z Facebooka nie było takiej pozycji, jak data wystawienia. Przedsiębiorca nie mógł jej też wpisać samodzielnie – mówi Mariusz Kołacz, specjalista marketingu internetowego, właściciel agencji reklamowej SocialTrends.
Ewolucja poglądów
To skarbówce bardzo przeszkadzało. W wydawanych przez kilka lat interpretacjach (pierwszy raz opisywaliśmy je w „Rzeczpospolitej” z 2 marca 2018 r.) twierdziła, że jeśli na fakturze nie ma daty jej wystawienia, wydatku nie można zaksięgować w podatkowych kosztach.
– Teraz faktury z Facebooka (po zmianie nazwy z Mety) mają już datę wystawienia. Problem więc sam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta