Polacy polubili szybkie zakupy jedzenia
Glovo w rok zwiększyło liczbę partnerów w handlu i gastronomii aż o 40 proc. Poza rynek gastronomiczny wychodzi z kolei Pyszne.pl. Wszędzie szybkie dostawy stają się powoli standardem.
Zakupy internetowe zmieniają się w szybkim tempie, dla coraz większej rzeszy konsumentów priorytetem jest jak najszybsza dostawa. W efekcie między dostawcami takich usług zaostrza się walka o klientów i partnerów handlowych. W ostatniej dekadzie skala dostaw jedzenia zamawianego online w Polsce wzrosła ponad dziesięciokrotnie. Priorytetem jest dostawa zakupów nawet w kwadrans od złożenia zamówienia przez klienta.
Tempo priorytetem
– Tylko w zeszłym roku podwoiliśmy liczbę partnerów w handlu i gastronomii, a biorąc pod uwagę wszystkie kategorie, łącznie z restauracjami, mamy ponad 14 tys. aktywnych partnerów. Nasze analizy wskazują, że pod tym względem wyprzedziliśmy największego gracza i staliśmy się platformą z najszerszą ofertą dla użytkowników w Polsce. Co czwarta restauracja w kraju jest już dostępna na naszej platformie – mówi Carlos A. Silvan Boixadera, główny menedżer Glovo Polska.
Na możliwości rozwoju rynku wskazuje fakt, że wciąż ok. 50 proc. restauracji nie oferuje dostaw online, a i część sklepów spożywczych nie jest dostępna ze swoją ofertą przez internet. – To wskazuje na olbrzymi potencjał wzrostu na naszym rynku, nie tylko dla nas, ale także dla restauracji, które mogą dywersyfikować...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta