Korporacje coraz chętniej sięgają po rodzime innowacje
Start-upy nad Wisłą wchodzą w biznesowe mariaże z dużymi firmami i poważnymi instytucjami, a trend przybiera na sile. W tej grze chodzi o prestiż i przewagę konkurencyjną.
Nie tylko giganci, jak Orlen, PZU, liczne spółki energetyczne, telekomy i banki, ochoczo sięgają po nowatorskie rozwiązania tworzone przez polskie młode spółki technologiczne – zresztą większość z nich ma już własne fundusze VC, które inwestują w takie projekty. Teraz i mniejsze przedsiębiorstwa oraz instytucje idą na kooperację z młodymi firmami. Tzw. współpraca Dawida z Goliatem staje się modna – wynika z najnowszego raportu Huge Thing i PFR Ventures, który „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.
Szansa czy ryzyko?
Zestawienie ukazuje blisko 30 korporacji i dużych organizacji otwartych na współpracę ze start-upami – niektóre z nich angażują się w ich rozwój od momentu samego pomysłu biznesowego (jak InPost, Żabka Group czy Medicover), inne wspierają je na etapie prototypu (m.in. Maspex, PGE, Tauron czy Citi Handlowy), natomiast wszystkie chętnie sięgają po gotowy już produkt rodzimych innowatorów. Jak wskazuje Zuzanna Kowala, innovation manager w Huge Thing, organizacje poszukują młodych spółek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta