Jakiej strategii rowerowej potrzebuje Polska? Sonda „Życia Regionów”
Promocja roweru jako najbardziej zrównoważonego i przyjaznego dla środowiska środka transportu i rekreacji jest misją „Rzeczpospolitej” jako najbardziej opiniotwórczego dziennika w Polsce.
Minie za chwilę półtora roku od rozpoczęcia naszej akcji „Rowerem przez Polskę”. Przez ten czas wnikliwie analizowaliśmy, jak wygląda „rowerowy świat”, „rowerowa Polska”, i czego potrzebuje, aby się rozwijać. Rozmawialiśmy o tym z Państwem, m.in. podczas pierwszego i drugiego Polish Bicycle Summit. Rozpoczęliśmy dyskusję, czy Polska potrzebuje krajowej strategii rowerowej, która odbiła się szerokim echem i jest kontynuowana przez wiele środowisk – liderów zrównoważonej mobilności.
Narodowe strategie rowerowe będą tematem wiodącym podczas trzeciego Polish Bicycle Summit. Przyjrzymy się, jak wygląda ich powstawanie i wdrażanie w Europie i na świecie. Ale jak mówi Jerold Kayden, profesor Uniwersytetu Harvarda, zajmujący się projektowaniem miast: „Planować jest rzeczą ludzką, wdrażać – boską”. Przed nami na razie pierwszy etap: planowanie i doprowadzenie do powstania narodowej strategii rowerowej, czyli długoletniego planu zakładającego ogólnokrajową koordynację polityk, celów i działań dla rozwoju ruchu rowerowego. Przypomnijmy, że Polska nigdy nie miała tego strategicznego dokumentu, przedstawiającego wizję rządu dotyczącą ruchu rowerowego z jasno sprecyzowanymi celami, instrumentami ich realizacji i wskazującego organy i organizacje odpowiedzialne za jego wykonanie. Powstanie tego dokumentu jest konieczne, aby odpowiedzieć na pojawiające się coraz częściej pytania: Jaka powinna być...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta