Rewolucja kolejowa na Dolnym Śląsku nabiera rozpędu
Region przejął już od państwa wszystkie zaplanowane linie kolejowe. To 22 trasy liczące ponad 300 km. Przywraca też na nich ruch pociągów. Na tory wjeżdżają nowoczesne składy.
Dolny Śląsk konsekwentnie realizuje strategię zmniejszania wykluczenia komunikacyjnego mieszkańców regionu. Celem tego niespotykanego w skali kraju projektu jest udostępnienie mieszkańcom możliwości korzystania z transportu kolejowego wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, m.in. w codziennych przejazdach do pracy czy szkoły. Lepsza dostępność siatki połączeń z pewnością zachęci także gości do zwiedzania Dolnego Śląska właśnie koleją. A to może przełożyć się na wzrost liczby osób odwiedzających ciekawe miejsca, muzea i zabytki, z których słynie region, a także na wzrost liczby gości korzystających z usług gastronomicznych czy noclegowych. To z kolei może napędzać rozwój Dolnego Śląska, zwiększając wpływy z turystyki, będącej istotnym elementem gospodarki regionu.
Dolny Śląsk inwestuje także w nowoczesne składy, w Legnicy powstała również hala serwisowa dla regionalnych pociągów. Tam, gdzie jeszcze nie ma regionalnych tras, Dolny Śląsk organizuje zastępczą komunikację autobusową, w której honorowane są bilety regionalnej kolei.
– Sukces przywróconych i uruchomionych już linii pokazuje, że mieszkańcy regionu chętnie poruszają się po nim pociągami, jeśli mają taką możliwość. Tabor Kolei Dolnośląskich jest nowoczesny, wygodny i ekologiczny. Pociągami KD podróżuje się komfortowo i szybko – nie stoją one w korkach, więc czas przejazdu jest znacznie krótszy niż w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta