Równość płci w firmach trudno osiągnąć działaniami ad hoc
Wprawdzie coraz więcej firm zaczyna dbać o wyrównanie szans kobiet w miejscu pracy, lecz często ograniczają się do doraźnych akcji – co utrudnia i spowalnia prokobiece zmiany.
– Nasze podejście do wyrównywania szans bierze się bezpośrednio z wartości, którymi kierujemy się w IKEA. Opracowanie strategii równości, różnorodności i włączania było podyktowane potrzebą nadania szczególnego znaczenia temu obszarowi w agendzie biznesowej i zaplanowania działań w tym zakresie – podkreśla Katarzyna Kaczmarek, liderka ds. różnorodności, równego traktowania i kultury przynależności w IKEA Retail Polska. Spółka jest jedną z pięciu firm wyróżnionych w tegorocznej, pilotażowej edycji konkursu RównoWaga. Prokobieca firma uzyskała najwyższą ocenę kapituły w obszarze polityka i mechanizmy równości.
Organizatorzy konkursu – Stowarzyszenie Kongres Kobiet, Kulczyk Foundation i Konfederacja Lewiatan –uwzględnili ten obszar w ocenie zgłoszonych do konkursu pracodawców w konkretnym celu. Chcą zwrócić uwagę firm na potrzebę systemowego podejścia do inicjatyw na rzecz wyrównywania szans kobiet na rynku pracy. Polityka i mechanizmy równości tworzą bowiem solidną podstawę do działań w czterech pozostałych obszarach, w których oceniano 99 uczestników konkursu RównoWaga; rozwój i szkolenia, równowaga praca–dom, płace oraz zdrowie kobiet.
Dlatego też w konkursowej ankiecie dotyczącej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta