Polskie firmy ostro wzięły się za sztuczną inteligencję
Co piąta spółka wprowadziła już AI, a 42 proc. jest w trakcie – wynika z badania EY, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. 63 proc. firm planuje dalsze projekty.
Mimo kontrowersji wokół sztucznej inteligencji i obaw związanych z kierunkiem rozwoju tego rodzaju narzędzi polskie firmy coraz szerzej korzystają z takich rozwiązań. Z badania EY przeprowadzonego we wrześniu wśród średnich i dużych polskich przedsiębiorstw jasno wynika, że biznes widzi coraz większy potencjał w sztucznej inteligencji.
Algorytmy w biznesie
Co druga firma skupia się na rozwiązaniach z zakresu obsługi klienta wykorzystujących uczące się algorytmy, w 40 proc. chodzi o działy sprzedaży, a 37 proc. – IT i cyberbezpieczeństwie. Co więcej, w nadchodzących 18 miesiącach znaczące zwiększenie wydatków na wdrożenia sztucznej inteligencji zapowiada 18 proc. firm, a w 41 proc. chodzi o nieznaczny wzrost. – Do tych rozwiązań podchodzą z dużą otwartością, ale i pragmatyzmem, który wymusza pewną ostrożność. Przekłada się to na stopniową eksperymentację i adaptację w wybranych obszarach działalności firmy – mówi Ewa Nowakowska, partnerka w zespole Technology Consulting, EY Polska. – W kolejnych miesiącach należy spodziewać się dynamicznego rozwoju procesu wprowadzenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta