Wyroby medyczne – kiedy reklama, a kiedy informacja
Sam fakt, że rozpowszechniana jest lista cenowa, katalog handlowy czy informacje z opakowania, nie oznacza automatycznie, że nie jest to materiał reklamowy.
W poprzednim artykule z tej serii („Co nowego w reklamie wyrobów medycznych? Podstawowe zmiany”, 19 grudnia 2023 r.) przedstawione zostało podsumowanie zmian w reklamie wyrobów medycznych, które zaczęły obowiązywać w 2023 r. Nowe przepisy wprowadziły wiele wymagań i warunków, jakie musi spełnić reklama wyrobu medycznego (szczególnie ta kierowana do wiadomości publicznej). Zanim jednak zaczniemy pracować nad stworzeniem nowego materiału, należy odpowiedzieć sobie na pytanie: jaki charakter mają prowadzone działania (reklamowy albo informacyjny)? Odpowiedź na to pytanie wyznaczy sposób pracy nad tworzonym materiałem oraz zakres obowiązkowych informacji, jakie należy w nim umieścić (np. ostrzeżenie).
Przypomnijmy, że ustawa z 7...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta