Każdy sukces ma swoją cenę
Chcemy doprowadzić do tego, żeby konsument, który jeszcze sześć lat temu nie miał wyboru, czy zapłacić kartą, czy gotówką, mógł w każdym miejscu wybrać dowolną metodę płatności, zgodnie ze swoimi preferencjami – mówi Joanna Erdman, prezeska Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Od początku współtworzy pani program Polska Bezgotówkowa. Jakie są jego cele i czym zajmuje się Fundacja Polska Bezgotówkowa?
Program powstał w 2017 roku z myślą o rozbudowie infrastruktury płatniczej na polskim rynku. Nasze główne produkty skierowane są do mikroprzedsiębiorców i na tej grupie szczególnie nam zależy. Trzeba pamiętać, że jeszcze kilka lat temu karty płatnicze w Polsce były akceptowane głównie w dużych sieciach handlowych – w supermarketach, sklepach ze sprzętem RTV i AGD, na stacjach benzynowych – oraz w internecie.
Fundacja wraz z partnerami to zmieniła. Dotarliśmy do mniejszych przedsiębiorców z ofertą terminali czy ofertą akceptacji płatności bezgotówkowych. Wielu firmom wcześniej się to nie udało, ponieważ jest to grupa bardzo rozdrobniona. Jednocześnie bardzo ważna z perspektywy konsumenta, który na co dzień, posługując się kartą czy innymi instrumentami płatniczymi, chciałby mieć możliwość płacenia nimi wszędzie. Dzisiaj, po sześciu latach, podwoiliśmy rynek terminali w Polsce. Fundacja, wspólnie z partnerami, postawiła na rynku ponad 615 tys. takich urządzeń, przede wszystkim wśród małych przedsiębiorców, ale także w sektorze publicznym.
Jednak z badania przeprowadzonego przez IBRiS wynika, że ponad 80 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta