Korekta VAT w obrocie detalicznym możliwa nie tylko poprzez „ewidencję korekt”
Spółka prowadzi działalność w zakresie wynajmu kortów tenisowych. Klienci spółki (osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej) dokonują rezerwacji online i wpłacają opłatę rezerwacyjną. Opłata rezerwacyjna stanowi część ceny usługi, która odliczana jest od ceny końcowej – najczęściej w dacie skorzystania z usługi (w momencie uiszczenia opłaty rezerwacyjnej przybiera ona postać zaliczki). W przypadku rezygnacji z usługi przez klienta najpóźniej na 3 dni przed datą rezerwacji, opłata rezerwacyjna podlega zwrotowi. W pozostałych przypadkach opłata rezerwacyjna zostaje zatrzymana przez spółkę – jako rekompensata z tytułu utraconych korzyści związanych z brakiem realizacji usługi na rzecz tego klienta i pozbawieniem spółki możliwości wynajmu kortu innemu klientowi w tym terminie. W momencie uiszczenia opłaty rezerwacyjnej spółka traktuje ją jako zaliczkę w rozumieniu przepisów ustawy o VAT i ewidencjonuje tę transakcję za pomocą kasy rejestrującej. W przypadku zatrzymania opłaty rezerwacyjnej – z powodu nieodwołania rezerwacji w odpowiednim terminie przez klienta spółka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta