Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Wprawdzie przybywa firm, które zaczęły się przestawiać na zrównoważony rozwój, lecz zwykle robią to pod presją regulacji. Znacznie rzadziej pod naciskiem konsumentów.
– Firmy w Polsce, nie tylko ze względu na falę nowych regulacji, dostrzegają konieczność strategicznego podejścia do zrównoważonego rozwoju oraz korzyści wynikające ze zrównoważonej transformacji – twierdzi Maria Krawczyńska-Kaczmarek, członkini zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, komentując ogłoszony w tym tygodniu, 22. już raport FOB, w którym przedstawiono ponad tysiąc dobrych praktyk z obszaru zrównoważonego rozwoju realizowanych przez 266 firm.
Po raz pierwszy mogły one przypisać swoje dobre praktyki do poszczególnych ESRS, czyli jednolitych unijnych standardów raportowania zrównoważonego rozwoju, które mają ułatwić spółkom spełnienie wymogów dyrektywy CSRD. Nie bez powodu, bo aż 73 proc. firm uwzględnionych w raporcie FOB podlega lub wkrótce będzie podlegać obowiązkowi raportowania niefinansowego zgodnie z nową dyrektywą, a 80 proc. pozostałych zamierza dobrowolnie raportować informacje z obszaru ESG.
Poczuć potrzebę zmian
Jak jednak podkreślają eksperci, CSRD nie jest celem, tylko narzędziem, które ma przyspieszyć przestawienie biznesu na zrównoważony rozwój według zasad ESG, czyli z dbałością o ochronę środowiska naturalnego i klimatu (E), a także o otoczenie społeczne (S) i ład korporacyjny (G). Choć na początek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta