Polska miłość do diesla nie rdzewieje
Europa właśnie przekroczyła historyczny próg: jak podał Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, po raz pierwszy benzyna i diesel mają mniej niż połowę rynku – 47,8 proc. wobec 51,8 proc. przed rokiem.
Co innego w Polsce. Nad Wisłą diesel wciąż trzyma się mocno, swoją pozycję traci ponadczterokrotnie wolniej niż w reszcie Europy, np. spadek rejestracji diesli w UE w I kw. sięgnął 10,6 proc., w Polsce było to ledwie 2,3 proc. O ironio, znacznie szybciej rynek traci benzyna, w Polsce w marcu 2023 roku zarejestrowano 22 tys. samochodów z takim napędem, rok później – 17,7 tys. Słabo radzą sobie elektryki, to ledwie 3,4 proc. marcowych rejestracji. Za to doskonale poczynają sobie hybrydy: mają one największy udział w łącznej sprzedaży nowych aut osobowych: 46 proc. w marcu 2024 r. —aw