Data Governance i AI Governance w ubezpieczeniach
Coraz więcej firm z różnych branż, w tym ubezpieczeń, implementuje narzędzia z obszaru AI. Aby rozwiązania te przynosiły rzeczywistą wartość biznesową, były wykorzystywane etycznie i zgodnie z regulacjami, powinny być odpowiednio zarządzane i monitorowane. Dlatego Data Governance i AI Governance powinny stać się częścią strategii biznesowej.
Firmy dostrzegają korzyści płynące z zastosowania sztucznej inteligencji. Jak podaje raport Red Hat 2024 Global Tech Trends 74% przedsiębiorstw w Polsce, które wdrożyły AI uważa, że technologia ta w znaczącym stopniu wpłynie na usprawnienie ich procesów biznesowych (81%), w tym na szybszy rozwój innowacji (88%), a także zapewni wzrost przychodów (94%).
Według analiz McKinsey Global Institute, to właśnie w przypadku banków i ubezpieczycieli nakłady na AI będą rosnąć najszybciej. Wskaźnik adaptacji technologii AI dla tej branży wynosi 28% i jest jednym z najwyższych w gospodarce. W ciągu 3 najbliższych lat nakłady na AI mogą wzrosnąć nawet o 12%.
Jest to już mocno widoczne. W instytucjach finansowych, w bankowości i ubezpieczeniach, sztuczna inteligencja generuje dziś nawet do 40% przychodów z analityki w tych sektorach.
Według benchmarków dostarczanych przez firmy doradcze dla rynku ubezpieczeń zastosowanie sztucznej inteligencji we wszystkich kluczowych obszarach biznesowych odpowiada w tym sektorze za zwiększenie przychodów od 10-15% do 25% rocznie.
W Grupie PZU...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta