AI to rewolucja w finansach, ale nie zmiecie banków z rynku
Sztuczna inteligencja może pomóc bankom w walce konkurencyjnej o klientów, zwłaszcza tych z młodego pokolenia. Najsilniejszym atutem jest zaufanie, jakim cieszą się regulowane instytucje finansowe.
Czy banki doszły do ściany w tradycyjnym pozyskiwaniu klientów? Jakimi drogami chcą zbudować przyszłą bazę klientów i z jakich usług będą oni chcieli korzystać? Jak dotrzeć do najmłodszego pokolenia, które konsumuje świat zdecydowanie inaczej? Wreszcie, jak w technologicznym wyścigu połączyć oferowanie nowoczesnych produktów bez kontaktu z klientem z bezpieczeństwem i zmniejszaniem ryzyka kradzieży tożsamości i środków? – na takie tematy dyskutowali uczestniczy debaty „Wpływ nowych technologii na przyszłość sektora bankowego” zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą”.
Czy banki przetrwają rewolucję AI?
Nowe technologie nieustająco zmieniają świat finansów, a sztuczna inteligencja wydaje się tu prawdziwym game changerem. Jak zatem będzie wyglądał sektor za pięć–dziesięć lat, czy banki, jakie dziś znamy, nie będą już istniały? – pytał Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”.
Zdaniem panelistów czarny scenariusz jest mało prawdopodobny choćby z tego względu, że banki są instytucjami zaufania publicznego i jako jedyne na rynku mają prawo do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta