Duże galerie odnotowują wzrost odwiedzalności i obrotów
Zrzeszamy podmioty komercyjne, zależy nam na podnoszeniu wartości aktywów, ale równie ważnym aspektem jest społeczna odpowiedzialność biznesu – mówi Marcin Klammer, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Wiosną objął pan funkcję dyrektora zarządzającego Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH), okres rozgrzewki za panem. Jak widzi pan swoją rolę w organizacji, jakie zadania panu powierzono?
Z rynkiem nieruchomości jestem związany od 25 lat, a z PRCH współpracowałem właściwie od samego początku jej założenia (2003 r.) jako menedżer i prezes firm z branży. W ciągu ponad dwóch dekad istnienia stowarzyszenie przechodziło różne fazy rozwoju, początkowo były to głos rodzącego się nowoczesnego handlu, teraz jest to profesjonalna instytucja reprezentująca branżę, której znaczenie wzrosło szczególnie podczas pandemii.
Należy podkreślić, że handel, który odbywa się w centrach handlowych, stanowi 40 proc. całego handlu detalicznego w Polsce – mówimy o 600 galeriach mieszczących około 40 tys. sklepów. Ich działalność przekłada się na znaczące wpływy na rzecz Skarbu Państwa z tytułu podatków. Zajmując stanowisko w wielu kwestiach gospodarczych, jesteśmy więc głosem firm, które mają istotne znaczenie dla polskiej gospodarki.
Naszą misję wyobrażam sobie jako reprezentowanie branży, udział we wszystkich konsultacjach społecznych dotyczących zmian w regulacjach prawnych istotnych dla handlu. Uczestniczymy i będziemy dalej uczestniczyć w nowych inicjatywach ustawodawczych, jak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta