Rozwój technologii zmienia potrzeby i preferencje Polaków
Chcemy, żeby płatności były bezpieczne, intuicyjne, szybkie i wygodne. Stają się takie dzięki nowatorskim rozwiązaniom.
Wakacje są już na finiszu. 80 proc. turystów z Europy Środkowo-Wschodniej deklarowało chęć płacenia podczas swoich zagranicznych podróży kartą, smartfonem lub smartwatchem – wynika z badania Visa CEE Travel and Payment Intentions Study 2024.
– Polacy nie odbiegają od regionalnej średniej, a tę metodę płacenia cenią w szczególności za wygodę (70 proc.), szybkość (56 proc.) i bezpieczeństwo rozumiane jako brak ryzyka utraty gotówki (51 proc.) – komentuje Adrian Kurowski, dyrektor generalny firmy Visa w Polsce.
Przecieramy szlaki
Popularność płatności cyfrowych systematycznie rośnie i symbolicznie pokazuje, jak duży wpływ na gospodarkę mają nowe technologie. Rozwiązania cyfrowe podczas finalizacji zakupu integrują identyfikację płatnika i uwierzytelnienie płatności. Umożliwiają nawet płatność za pomocą jednego kliknięcia.
Polska należy do liderów nowoczesnych form płatności cyfrowych. Jako jeden z pierwszych krajów wprowadziła na szeroką skalę płatności zbliżeniowe, system płatności natychmiastowych, była też liderem we wprowadzaniu tzw. transakcji account-to-account. Rozwój e-płatności będzie postępował....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta