Zagraniczna ekspansja innowacji mocno kuleje
Polskie start-upy mają globalne ambicje. Jednak najnowsze badania pokazują, że są w tyle za rywalami z innych państw w regionie.
Dwie trzecie spółek technologicznych na wczesnym etapie rozwoju z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii rozpoczęły już sprzedaż innowacyjnych produktów lub usług. Niemal 80 proc. z nich robi to też za granicą – wynika z najnowszego raportu PayPal i fundacji Startup HUB Poland. Niestety, nasz kraj wciąż dzieli przepaść względem krajów bałtyckich.
Na lokalnym podwórku
Badania pokazują, że – w przeciwieństwie do większości start-upów z Europy Środkowo-Wschodniej, które myślą o ekspansji międzynarodowej od swojego pierwszego dnia – wiele polskich młodych firm w pierwszej kolejności skupia się na zbudowaniu silnej obecności na rynku krajowym. W rezultacie Polska, będąca największym rynkiem w regionie, ma najniższy odsetek tzw. spółek early stage (na wczesnym etapie rozwoju) sprzedających za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta