Jak skutecznie chronić znak towarowy na terytorium Chin?
Chińskie prawo sprzyja nieuczciwym praktykom, jakimi są podszywanie się pod zagraniczne marki czy rejestracja znaków towarowych w celu ich odsprzedaży właścicielom marki. Jak przedsiębiorca może zabezpieczyć własne prawa?
aplikantka adwokacka, Marszałek i Partnerzy – Adwokaci
Szeroko pojęte trendy biznesowe wskazują na coraz większą świadomość przedsiębiorców w zakresie ochrony własności intelektualnej prowadzonej działalności. Nierzadko własność intelektualna, w tym w szczególności znaki towarowe, stanowi kluczowy składnik majątku przedsiębiorstwa. Znak towarowy jest oznaczeniem służącym budowaniu wizerunku marki na danym rynku oraz pomaga w identyfikowaniu danego towaru czy usługi z danym przedsiębiorstwem. To właśnie pozytywna identyfikacja marki niejednokrotnie prowadzi do zwiększenia prestiżu i rozpoznawalności firmy.
Potrzebne zabezpieczenie praw
Ekspansja polskich przedsiębiorstw na zagraniczne rynki – również na rynki azjatyckie – jest coraz częstsza. Jak powszechnie wiadomo, rynek chiński jest niezwykle atrakcyjny, w szczególności dla handlu, z uwagi na fakt, że gospodarka Państwa Środka jest jedną z najszybciej rozwijających się na świecie. Należy jednak pamiętać, że o ile rynek chiński jest bardzo interesujący z perspektywy przedsiębiorcy, o tyle jest również bardzo konkurencyjny.
Niezwykle istotne jest, by przedsiębiorca planujący wkroczyć na rynek chiński w swoich pierwszych krokach przewidział zabezpieczenie praw do znaku towarowego na terytorium Chin. Najlepiej zaplanować działania tak, by ten krok miał miejsce jeszcze przed rozpoczęciem działań biznesowych na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta