Problemy niemieckich producentów aut uderzą w polskie firmy
Słaby popyt na samochody elektryczne zwiększa straty koncernów motoryzacyjnych i zmusza je do opóźniania planów całkowitej rezygnacji z produkcji aut spalinowych.
Rosnące problemy z przestawianiem się europejskiego przemysłu motoryzacyjnego na elektromobilność boleśnie uderzą w polskich dostawców podzespołów i komponentów do produkcji samochodów. Groźne w skutkach mogą okazać się zwłaszcza kłopoty producentów samochodów w Niemczech, do których trafia przeszło jedna trzecia produkowanych w Polsce części i akcesoriów.
Jak podało Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM), w pierwszym półroczu 2024 r., mimo jeszcze ogólnie rosnącej produkcji, zwiększyła się liczba firm notujących jej spadki. – Przewidywania dla drugiej połowy 2024 r. są pesymistyczne: połowa producentów spodziewa się wzrostu produkcji, gdy prawie jedna piąta przewiduje spadki. – Problemy dodatkowo pogłębia niska rentowność sektora, a rosnące koszty uniemożliwiają stabilizację finansową przedsiębiorstw – informuje SDCM.
Będzie jeszcze gorzej
Jeśli popyt na samochody będzie spadać, sytuacja może się pogarszać. Zwłaszcza że w sierpniu na największym europejskim rynku motoryzacyjnym sprzedano 197,3 tys. nowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta