Święto Kina wieńczy słaby kwartał
W weekend bilety do kin będą średnio o 10 zł tańsze niż zwykle. Akcja promująca duży ekran może przynieść dodatkowy 1 mln sprzedanych biletów.
O 40 proc. słabsza niż rok temu może być frekwencja w kinach w Polsce w trzecim kwartale br. Wynik miał być słabszy niż rok temu, gdy kina grały „Barbie” i „Oppenheimera”. Jednak powódź ściągnęła go w dół mocniej, niż się spodziewano.
Powódź zniechęciła nas do kinowej rozrywki
– Widownia kin w Polsce w lipcu i sierpniu napawała mnie lekkim optymizmem, choć nie jest to zwyczajowo najlepszy frekwencyjnie okres w roku. Wrzesień – z powodu, o którym nie trzeba chyba mówić – przyniósł załamanie sprzedaży biletów. W mediach dominuje temat powodzi, co oczywiście w ogóle nie zaskakuje. Nastroje nie sprzyjają chodzeniu do kina – mówi Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios.
Na szczęście dla kin, powódź na południu kraju, bo o niej mowa, przełożyła się głównie na frekwencję. – Jako operator kin nie zanotowaliśmy materialnych strat z powodu powodzi. Nasi pracownicy mieli problemy z dojazdem do pracy. Zdarzyło się też, że przez gwałtowne ulewy przeciekł dach – mówi szef Heliosa.
– Cinema City...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta