Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Drogi bez zabójców

24 września 2024 | Pierwsza strona | Piotr Szymaniak

Pomysł „zabójstwa drogowego” budzi wątpliwości ekspertów. Dużo bardziej jednomyślni są co do konieczności podwyższenia minimalnej kary za łamanie zakazu prowadzenia pojazdów.

Wprowadzenie „zabójstwa drogowego” jako czynu umyślnego rodzi obawy, że już samo rażące naruszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, które nie skutkowało wypadkiem, mogłoby być traktowane jako usiłowanie zabójstwa – zwracają uwagę eksperci. Zmianę przepisów zapowiedziało Ministerstwo Sprawiedliwości.

Co innego, gdyby wprowadzić nowy czyn kwalifikowany wypadku drogowego (nieumyślnego), gdzie drastyczne przekroczenie prędkości byłoby powodem do zaostrzenia kary – wskazują eksperci.

Z kolei sędziowie postulują podwyższenie dolnej granicy kary za złamanie zakazu prowadzenia pojazdu, która obecnie wynosi trzy miesiące więzienia.

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 12984

Wydanie: 12984

Spis treści
Zamów abonament