Wdrażasz oprogramowanie? Pamiętaj o umowie
Awarie oprogramowania mogą spowodować znaczne szkody w biznesie. Dlatego kupując je, warto zawrzeć w dostawcą umowę o utrzymanie systemu informatycznego.
Nie zawsze wewnętrzne służby IT są w stanie poradzić sobie z awarią oprogramowania. I nie zawsze wystarczy gwarancja, by rozwiązać szybko problem, bo co do zasady gwarant zobowiązany jest usunąć wadę niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni. Co więcej, gwarant w pewnych sytuacjach może odmówić naprawy błędu, uzasadniając odmowę tym, że został on spowodowany przez użytkownika. Tymczasem gdy dojdzie do awarii, liczy się każda minuta.
Skutecznym zabezpieczeniem w takim przypadku będzie umowa o utrzymanie oprogramowania. Taka umowa powinna przede wszystkim określać kategorię błędów i termin, w jakim będą one usuwane. Ważne jest też ustalenie kar umownych w przypadku, gdyby naprawa nie została wykonana w terminie.
W umowie strony powinny również ustalić wynagrodzenie za świadczenie usługi utrzymania oprogramowania i termin jej wypowiedzenia. O tym, co jeszcze powinno znaleźć się w umowie utrzymaniowej, piszemy w tygodniku „Biznes”.
Zapraszam do lektury.