Allegro w ścisłej czołówce Europy
Polska firma jest czwartą co do wielkości platformą typu marketplace w Europie pod względem udziału w ruchu internautów. Przegrywa jedynie z dwiema firmami z USA i jedną chińską.
Liderem europejskiego rynku jest Amazon, przyciągający 17 proc. ruchu generowanego przez 1 tys. największych platform marketplace na Starym Kontynencie – wynika z raportu grupy badawczej RetailX.
Serwisy tego typu wpuszczają na swoje platformy towary niezależnych przedsiębiorców, dzięki czemu ci mogą dotrzeć do dużo większej liczby klientów.
W europejskim rankingu za amerykańskim Amazonem jest amerykański eBay oraz chiński AliExpress z 4-procentowym udziałem. 3-procentowy udział w ruchu online na Starym Kontynencie ma polskie Allegro. – Raport potwierdza, że Allegro jest najpopularniejszym marketplace’em powstałym w Europie. Chcemy ten udział zwiększać, bo naszym celem jest stanie się najpopularniejszym miejscem do zakupów online w Europie – mówi Marcin Gruszka, rzecznik Allegro. – Dwa lata temu przejęliśmy Grupę MALL i WE|DO w Czechach, co z miejsca rozszerzyło naszą obecność na sześć krajów regionu. Obecnie już w czterech z nich działa nasza platforma marketplace.