Umowa o utrzymanie systemu informatycznego. Jakie postanowienia zawrzeć? Na co zwrócić uwagę?
Oprogramowanie może doznać awarii, których wystąpienie grozi zakłóceniem prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę. Wdrażając oprogramowanie warto więc zawrzeć umowę o jego utrzymanie.
Awarie mogą istotnie zdestabilizować biznes, spowodować błędy lub opóźnienia w produkcji czy doprowadzić do jej wstrzymania. Z tych względów, wdrażając oprogramowanie warto zawrzeć umowę o jego utrzymanie, która zapewni wsparcie dostawcy oprogramowania w usuwaniu jego błędów oraz zagwarantuje odpowiedni czas ich usunięcia. Nierzadko bowiem sprawne usunięcie błędu wymaga dobrej znajomości kodu źródłowego oprogramowania i doświadczenia w jego obsłudze, stąd wewnętrzne służby IT nie zawsze okażą się wystarczające.
1. Przedmiot umowy
Przedmiotem umowy o utrzymanie systemu informatycznego, w jej najbardziej podstawowym wariancie, jest zapewnienie prawidłowego i nieprzerwanego działania określonego systemu informatycznego. W ramach takiej umowy dostawca systemu (czy inny upoważniony podmiot) zobowiązuje się do usuwania błędów systemu w określonym czasie. Umowa może jednak zawierać dodatkowe zobowiązania po stronie dostawcy, do których należy przykładowo obowiązek instalowania udostępnionych przez producenta systemu aktualizacji czy nowych wersji systemu, jak również obowiązek udzielania użytkownikom systemu konsultacji dotyczących korzystania z niego.
2. Czy warto poprzestać na gwarancji i zrezygnować z umowy utrzymaniowej?
Skoro istotą umowy utrzymaniowej jest – w uproszczeniu – zobowiązanie dostawcy systemu do usuwania błędów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta