Allegro w ścisłej czołówce Europy
Polska firma jest czwartą platformą marketplace w Europie pod względem udziału w ruchu internautów. Przegrywa jedynie z dwiema firmami z USA i jedną chińską.
CLiderem europejskiego rynku w tym ujęciu jest Amazon, przyciągający 17 proc. ruchu generowanego przez 1 tys. największych platform typu marketplace na Starym Kontynencie – wynika z raportu grupy badawczej RetailX, do którego dotarła „Rzeczpospolita”. Serwisy tego typu pozwalają za swoim pośrednictwem oferować niezależnym przedsiębiorcom towary i docierać do takich klientów, do jakich w pojedynkę raczej by się handlowcom nie udało.
Amazon wygrywa w Europie
Za Amazonem jest eBay oraz chiński AliExpress z 4-proc. udziałem. Od niedawna Amazon również w Polsce umożliwia rodzimym sprzedawcom za swoim pośrednictwem docierać na inne rynki europejskie. – Mamy już setki takich klientów, ale nie możemy podać ich liczby – mówi Gary Topp, dyrektor handlowy AliExpress na Europę.
Trzyprocentowy udział w europejskim ruchu online ma polskie Allegro. – Raport potwierdza, że Allegro jest najpopularniejszym marketplace’em powstałym w Europie, co na pewno jest powodem do dumy. Chcemy ten udział zwiększać, bo naszym celem jest stanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta