Wspierają nas technologie, w tym AI
Nasz marketplace to miejsce, w którym wszyscy – niezależnie od rozmiaru działalności – mają dostęp do tych samych konsumentów. O tym, co ich finalnie zainteresuje, decyduje atrakcyjność i dopasowanie oferty, a nie wielkość firmy – mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, country leader Amazon.pl.
Kiedyś grudzień, a od kilku lat praktycznie cały ostatni kwartał to w handlu zarówno stacjonarnym, jak i online najgorętszy okres roku. Jakie w tym roku są nastroje konsumentów, jak z perspektywy Amazona wyglądają nasze zachowania zakupowe?
Rzeczywiście, powiedziałabym, że falę wzrostową odczuwamy już od kilku tygodni. Tym, czego nie można jednak zlekceważyć, jest fakt, że konsumenci podejmują dziś bardziej przemyślane decyzje o swoich wydatkach, analizują i porównują – oferty sprzedawców muszą na to odpowiadać. Z drugiej strony konsumenci uwielbiają sezonowe promocje i festiwale zakupowe – a Polacy szczególnie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników tegorocznego Black Friday Week na Amazon.pl, które przewyższyły nasze prognozy.
Na co konsumenci zwracają uwagę, poza oczywiście ceną, jakie trendy w zakupach są teraz na topie?
Cena oczywiście ma zawsze znaczenie, choć często równie istotny jest duży wybór czy szybka dostawa. Kupujących interesuje też np. pochodzenie produktu czy jego zgodność z ideą zrównoważonego rozwoju – za czym opowiedziało się 67 proc. ankietowanych przez nas polskich konsumentów. Z drugiej strony ponad połowa ma trudności z ich identyfikacją. Dlatego we wrześniu na Amazon.pl ruszył program Climate Pledge...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta