Na Black Friday tłumy w sklepach stacjonarnych
Ruch w centrach handlowych wzrósł o 8,5 proc., więcej klientów widać też w dyskontach i hipermarketach. Sezon świąteczny może dać mocniejszy impuls do zakupów.
W czarny piątek najmocniej, bo aż o 32 proc. w porównaniu z wcześniejszym piątkiem, wzrósł ruch w hipermarketach – wynika z danych Proxi.cloud, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. 10-proc. wzrost frekwencji zanotowały dyskonty, zaś 8,5-proc. – centra i galerie handlowe.
– Natężenie promocji oraz ich komunikacji w mediach spowodowało, że tego dnia klienci chętniej odwiedzali galerie handlowe. Wzrost ruchu na poziomie 8,5 proc. bez wątpienia był zauważalny przez sieci handlowe operujące w galeriach. Niemniej w 2023 r. wzrost ruchu w Black Friday w stosunku do poprzedniego piątku był nieco wyższy i wynosił 10,1 proc. – mówi Łukasz Pytlewski, Proxi.cloud. – Wzmożony ruch w galeriach handlowych jest szczególnie obserwowany w okresie trzech tygodni poprzedzających święta. W stosunku do tygodnia referencyjnego ruch w galeriach handlowych rośnie wtedy średnio o 34 proc. – dodaje.
Wzrostowi ruchu w stacjonarnych kanałach handlu detalicznego sprzyjały w ub.r. dwie niedziele handlowe 10 i 17 grudnia. Warto zauważyć, że ruch w niedziele handlowe nie zmniejszał ruchu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta