Ulga sponsoringowa dla firm – kto może z niej skorzystać?
Wzrasta znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Dla przedsiębiorców wspierających działania w tym obszarze w polskim prawie przewidziano ulgę sponsoringową.
Ulga sponsoringowa, znana również jako ulga na CSR (ang. Corporate Social Responsibility), to instrument mający na celu wspieranie działalności społecznie użytecznej poprzez wspieranie organizacji działających w obszarze kultury, sportu, nauki oraz szkolnictwa wyższego.
Ulga sponsoringowa – odliczenia
Dzięki uldze sponsoringowej przedsiębiorcy mogą odliczyć od podstawy opodatkowania nawet do 150 proc. wydatków poniesionych na sponsoring tych obszarów. Oznacza to, że podatnik, oprócz zaliczenia 100 proc. poniesionych kosztów do kosztów uzyskania przychodów uzyska prawo do dodatkowej preferencji w podatku dochodowym poprzez odliczenie od podstawy obliczenia podatku połowy (50 proc.) poniesionych kosztów.
Ulga może być odliczana maksymalnie do wysokości uzyskanych w roku podatkowym dochodów z działalności gospodarczej. Z ulgi mogą skorzystać podatnicy PIT osiągających dochody z pozarolniczej działalności gospodarczej stosujący opodatkowanie według skali podatkowej lub podatkiem liniowym oraz podatnicy CIT. Odliczeniu będą podlegały koszty, które nie zostały podatnikowi zwrócone w jakikolwiek sposób lub odliczone od dochodu. Ulga będzie odliczana w zeznaniu rocznym.
Cel wprowadzenia ulgi
Strategiczne podejście do CSR staje się coraz bardziej istotne dla konkurencyjności firm. Może...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)