Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Skuteczne wsparcie ekspansji MŚP w e-handlu

17 stycznia 2025 | Ekonomia i rynek | rp.pl
Do rąk klientów Amazon w 2023 r. trafiło ponad 30 mln produktów od polskich małych i średnich przedsiębiorców. To średnio jeden na sekundę. Na eksport postawiło aż 90 proc. MŚP na Amazon, a wartość ich sprzedaży zagranicznej w 2023 r. przekroczyła 4,7 mld zł
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita
Do rąk klientów Amazon w 2023 r. trafiło ponad 30 mln produktów od polskich małych i średnich przedsiębiorców. To średnio jeden na sekundę. Na eksport postawiło aż 90 proc. MŚP na Amazon, a wartość ich sprzedaży zagranicznej w 2023 r. przekroczyła 4,7 mld zł

Współczesny polski e-konsument jest wymagający i świadomy. Dlatego aby odnieść sprzedażowy sukces w e-commerce, mali i średni przedsiębiorcy muszą wykazać się biznesową elastycznością, aby nadążać za zmieniającymi się potrzebami konsumentów. Nie muszą tego robić na własną rękę – mogą skorzystać z gotowych rozwiązań, jakie oferuje m.in. marketplace. W taki sposób rozwój lokalnych MŚP wspiera Amazon.

Handel elektroniczny w Polsce wciąż jest na fali, choć jej siła nieco się ustabilizowała. Wciąż stawia jednak przed przedsiębiorcami nowe wyzwania i możliwości. Według ostatniego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, przygotowanego przez Gemius, Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska, aż 78 proc. z 30 mln polskich internautów deklaruje dokonanie zakupów online. To wskazuje na dojrzałość sektora, ale także na potencjał dalszego rozwoju. Z kolei według wyliczeń Dun & Bradstreet Poland tylko w 2023 roku powstało 8 tys. sklepów internetowych.

„Wszyscy badani mają niezmiennie bardzo dobrą opinię o zakupach przez internet i w stosunku do poprzedniej fali badania ta opinia nie uległa zmianie. Nadal e-zakupy mają bardzo pozytywny wizerunek nie tylko wśród kupujących online, ale także wśród tych niekupujących. Zakupy internetowe są przede wszystkim postrzegane jako łatwe i dające większe możliwości wyboru niż kupowanie w sklepach tradycyjnych, ale także jako szybsze”, czytamy w raporcie.

Niezmiennie tym, co najczęściej zachęca badanych do e-zakupów, jest całodobowa dostępność towarów i usług (73 proc. wskazań). Kolejne na tej liście są: wygoda zakupów (brak konieczności jechania do sklepu, 72 proc.) i ceny (atrakcyjniejsze niż te w tradycyjnych sklepach, 65 proc.). Na czwartym miejscu uplasował się nieograniczony czas wyboru. W dalszej kolejności badani wskazywali większy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13077

Wydanie: 13077

«
  • styczeń
  • 2025
»
PnWtŚrCzPtSbNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Spis treści

Reklama

Zamów abonament