Rynek płatności cyfrowych u progu 2025 roku. Co będzie miał z jego rozwoju polski e-commerce?
Obserwujemy trend globalizacji usług płatniczych, coraz więcej firm chce integrować lokalnych dostawców płatności z szeroko dostępnymi usługami. Ale cała rzecz w tym, by nie tylko obserwować, a umieć włączyć się do gry – opowiada Jarosław Stankowski, Head of Ecommerce& Retail w Autopay.
Zakupy online realizuje dzisiaj większość z nas. W internecie płacimy, korzystając z różnych metod. Coraz istotniejszym trendem w płatnościach jest biometria. Czy płacenie okiem albo odciskiem palca stanie się standardem?
Fakt, że metodę „płacenia okiem” testuje się w Polsce, oznacza, że nasz rynek i technologiczny ekosystem wokół handlu, e-commerce oraz płatności jest bardzo zaawansowany, a jednocześnie stale otwarty na nowości. Biometria w płatnościach jest trendem, któremu warto się przyglądać. Oprócz możliwości płacenia z wykorzystaniem tęczówki, podejmowane są również próby wprowadzania analogicznych rozwiązań np. w oparciu o odcisk palca czy dłoni, które wyglądają równie efektownie. Ale to nie spektakularność będzie powodem ewentualnego sukcesu tego typu metod płatności. 10 mln Polek i Polaków korzysta z płatności dostarczanych przez Autopay i większość z nich pewnie wcale o tym nie wie. Dla użytkowników kluczowe jest, aby proces był jak najprostszy i zabierał jak najmniej czasu. Chcą, żeby wszystko przebiegło szybko i bezpiecznie, ale też w zasadzie niewidocznie, w tle.
A jak właściwie wygląda rynek płatności w internecie? Jak Polki i Polacy płacą za zakupy online?
Od kilku lat prowadzimy badanie postaw...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta