Czego od audytora potrzebuje średnia firma i jej inwestorzy? Audyt szyty na miarę
Średnie firmy stanowią kluczowy segment polskiej gospodarki – są dynamiczne i coraz bardziej od siebie wymagające.
Ich właściciele często łączą funkcje zarządcze z operacyjnymi, co jest zadaniem, któremu sprostać mogą tylko osoby o bardzo praktycznym podejściu do biznesu. Nie dziwi zatem to, że oczekują audytu, który nie będzie tylko formalnością, lecz realnym wsparciem w zarządzaniu i rozwoju. Właśnie dlatego elastyczność, sprawność, terminowość i stała komunikacja to fundamenty skutecznego audytu dla tej grupy firm.
Średnia firma to nie korporacja – co to oznacza w praktyce?
Wraz ze wzrostem skali działalności średnie firmy muszą porzucać proste schematy zarządzania i uproszczoną rachunkowość na rzecz bardziej świadomego, profesjonalnego podejścia. Dotyczy to także audytu, który powinien wykraczać poza formalną ocenę sprawozdania i dostarczać informacji realnie wspierających decyzje zarządu.
– Firmy, które się rozwijają, z czasem osiągają skalę działalności, która wymaga zmiany podejścia do rachunkowości – wyjaśnia Lidia Skudławska, partner zarządzająca Moore Polska. – To, co sprawdzało się na etapie dynamicznego wzrostu, może nie być wystarczające dla firmy średniej wielkości. Uproszczenia stosowane wcześniej, zarówno w prowadzeniu ksiąg, jak i w polityce rachunkowości, nie tylko przestają być dopuszczalne, ale również...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta