Ceny rosną najwolniej w tym roku
W kwietniu w sklepach było drożej średnio o 5,6 proc., gdy jeszcze przed miesiącem było to 6,7 proc. r./r. Takie wyhamowanie to w dużym stopniu efekt promocji i innych akcji, jakie przed świętami organizowały sieci handlowe.
W kwietniu zdrożało 16 z 17 analizowanych kategorii najczęściej kupowanych w sklepach produktów spożywczych i chemicznych. Liderem są ponownie tłuszcze, samo masło było droższe o 27,1 proc. r./r. – wynika z badania „Indeks cen detalicznych”, autorstwa UCE Research oraz Uniwersytetów WS Merito, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Sklepy ograniczyły drożyznę
Autorzy badania wskazują, że takie wyhamowanie tempa wzrostu cen to w dużym stopniu efekt działań sieci handlowych. Przed Świętami Wielkanocnymi akcje ograniczania cen były szczególnie nasilone. – Rosnąca aktywność promocyjna tylko potwierdza, że ogólna koniunktura na rynku jest niezbyt dobra i sieci handlowe są zmuszone do inwestowania w narzędzia marketingowe celem dotarcia do klienta i jego pozyskania. I z tego względu nie spodziewałbym się wyhamowania wzrostu akcji promocyjnych w nadchodzących miesiącach – mówi dr Tomasz Kopyściański, WSB Merito.
– Wobec dużej konkurencji na rynku sklepów detalicznych w mojej ocenie sieci handlowe z obawy o utratę klientów i spadek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
