Sztuczna inteligencja na zaciągniętym hamulcu
Badania pokazują, że poziom rozwoju AI w biznesie jest w Polsce na wczesnym etapie. To wina braku specjalistów od tej technologii i strachu przed tym, „co powiedzą klienci”.
Zjawiska dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji nie można traktować już jako tzw. hype’u – w 2025 r. technologia ta dla biznesu jest już fundamentem. Tak twierdzą eksperci ze StartupBlink, wskazując, że pora na zmianę myślenia, gdyż AI napędza dziś już ponad 6 proc. wszystkich globalnych start-upów i stanowi o sile niemal co dziesiątego jednorożca. „Takie narzędzia zwiększające produktywność, przyspieszające innowacje i przekształcające branże na dużą skalę pełnią obecnie centralną rolę w kształtowaniu gospodarki” – pisze StartupBlink.
Tymczasem AI w biznesie nad Wisłą jest wciąż w powijakach. Jak wynika z raportu „European Payment Report 2025”, wdrażanie tej technologii w 59 proc. przedsiębiorstw to etap testów i pilotaży, a firmy opisują ten stan jako „eksplorację możliwości sztucznej inteligencji”.
Szacuje się, że w ub.r. firmy w Polsce wydały na AI 1,8 mld zł. To niewiele, ale – jak wynika z badania PMR – może się to zmienić, bo aż trzy na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
