Chatboty w e-commerce. Jakie są zagrożenia dla przedsiębiorców?
W handlu elektronicznym coraz częściej wykorzystuje się chatboty – wirtualnych asystentów. Oprócz niewątpliwych zalet stosowania oprogramowania, wiążą się z tym istotne ryzyka prawne po stronie przedsiębiorcy.
W ostatnim czasie na całym świecie dochodzi do prawdziwej eksplozji zainteresowania sztuczną inteligencją (tzw. AI). Rozwiązania oparte na niej stały się dostępne dla wszystkich niemal „na wyciągnięcie ręki”. Aktualnie technologia ta dostarcza wielu programów, które mogą i są już szeroko stosowane w różnych obszarach działania przedsiębiorstw, co jest szczególnie widoczne w branży e-commerce.
Wirtualny asystent
Jednym z narzędzi stosowanych przez coraz większą liczbę przedsiębiorców, w szczególności w handlu elektronicznym, są chatboty najczęściej przybierające postać tzw. wirtualnych asystentów. To oprogramowanie pozwala na prowadzenie konwersacji z klientem, dlatego jest ono szczególnie przydatne w przypadku udzielania odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Chatboty pozwalają obniżyć koszty operacyjne, a także umożliwiają natychmiastową reakcję na zapytania klientów o dowolnej porze dnia i nocy.
Oprócz niewątpliwych korzyści, korzystanie z chatbotów może powodować jednak istotne ryzyka prawne po stronie przedsiębiorców. Jakiś czas temu portale internetowe obiegła informacja związana z korzystaniem z chatbota przez jednego z przedsiębiorców z branży e-commerce. Na stronie internetowej przedsiębiorcy zajmującego się sprzedażą elektroniki przez internet, wirtualny asystent poinformował konsumenta...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)